Bahrain
Kuwait
Oman
Middle East
GDN Online App available on
App Store / Play Store
Gulf Daily News Gulf Daily News
Gulf Daily News Gulf Daily News Gulf Daily News Gulf Daily News Gulf Daily News
Monday, November 19, 2018 ARCHIVES  |  SEARCH  |  POST ADS  |  ADVERTISE  |  SUBSCRIBE   |  LOGIN   |  CONTACT US

VIDEO: Semoum triumphs in British event

Other Sports
Sat, 14 Jul 2018
1 of 2

Semoum, owned by His Majesty the King’s representative for Charity Work and Youth Affairs, Supreme Council for Youth and Sports chairman and Bahrain Olympic Committee president Shaikh Nasser bin Hamad Al Khalifa, triumphed in the Knights Nursery Handicap Championship which yesterday in Britain amid broad participation from around the world.

Semoum, ridden by Luke Morris and trained by George Peckham, posted a time of 1:14 minutes en route to a stunning victory in the event which took place at Royal Ascot.

In second place came Nayslayer, while third place went to James Watt.

Semoum’s participation in the event comes as part Shaikh Nasser’s keenness to allow his horses to compete at various championships, especially those hosted in Britain, where the world’s most prestigious competitions are held.

Speaking on the occasion, Shaikh Nasser said, “Semoum’s victory gives us extra motivation to continue with our strategy to participate in international events as we focus on shedding light on Bahrain’s prestigious position in the horse sports thanks to the keen interest and support by His Majesty King Hamad.”

Shaikh Nasser expressed his utmost pride and happiness at the result which was achieved in one of Britain’s top events. He also praised the efforts by Luke Morris and Peckham.

جواد سمو الشيخ #ناصر_بن_حمد آل خليفة "سموم" يواصل انتصاراته 🥇!! "سموم" يحقق المركز الأول في سباق نايتس نارسيري البريطاني المكتب الاعلامي : حقق الجواد "سموم" ملك سمو الشيخ ناصر بن حمد آل خليفة ممثل جلالة الملك للأعمال الخيرية وشئون الشباب رئيس المجلس الأعلى للشباب والرياضة رئيس اللجنة الأولمبية البحرينية المركز الأول في كأس نايتس نارسيري هانديكاب لسباق الخيل الذي أقيم في بريطانيا بمشاركة واسعة على مضمار رويال اسكوت. وتمكن الفارس لوك موريس من تقديم مستوى مميز في الشوط وأنهى السباق بزمن دقيقة و14 ثانية متفوقا على الجواد نايسلير الذي احتل المركز الثاني والجواد جيمس وات الذي جاء في المركز الثالث. وتأتي هذه المشاركة ضمن سلسلة المشاركات الخارجية التي يحرص فيها سمو الشيخ ناصر بن حمد آل خليفة على تواجد جياده في البطولات وخصوصا السباقات البريطانية التي تعتبر من اقوى وأعرق البطولات على مستوى العالم في سباق الخيل. وبهذه المناسبة، أكد سمو الشيخ ناصر بن حمد آل خليفة أن فوز الجواد "سموم" بالمركز الأول يعطينا الحافز الكبير لمواصلة المشاركات الخارجية التي تعكس المكانة المرموقة التي تمتاز بها المملكة في المشاركات الخارجية ودائما ما تؤكد بأن رياضة سباق الخيل تسير على الطريق الصحيح في ظل الرعاية والدعم اللافت من حضرة صاحب الجلالة الملك حمد بن عيسى آل خليفة عاهل البلاد المفدى حفظه الله ورعاه. وأعرب سمو الشيخ ناصر بن حمد آل خليفة عن بالغ سروره بهذه النتيجة في أشهر السباقات التي تقام في بريطانيا، مشيرا سموه إلى أن فوز الجواد "سموم" بالمركز الأول دلالة على التميز الذي يمتلكه الحصان والمستوى اللافت الذي يمتاز به، مؤكدا سموه إلى أنه حرص على مشاركة الجواد في السباق لتأكيد المكانة العالية التي يمتاز بها "سموم" بقيادة الفارس المتألق لوك موريس، مشيدا سموه بالجهود البارزة التي قام بها المضمر جورج بيكهام.

A post shared by Nasser Bin Hamad Al-khalifa (@nbh_mo) on

You Might Like